Jforce, een jong en innovatief IT-bedrijf uit Hasselt (en Kortrijk), zal de komende 3 jaar een ingenieus betaalsysteem lanceren op de luxecamping van Rock Werchter (Rockvillage). Jpurse, zoals de toepassing heet, is een kaart die gewoon moet gescand worden om betalingen te doen. Aan diverse oplaadpunten of via de smartphone kan er geld op de kaart worden gezet. Het is tevens mogelijk om geld over te zetten tussen twee kaarten.
De gebruiksvriendelijkheid is een belangrijk voordeel van Jpurse. De klanten zijn daarmee verlost van losse bonnetjes die snel verloren kunnen gaan, of ’s anderendaags nog in de broekzak opduiken…
Aan iedere kaart kunnen speciale codes worden toegekend, zodat er bijvoorbeeld tijdens het ‘happy hour’ automatisch kortingen worden verrekend, er spaarpunten worden toegekend, of minderjarigen kan worden belet om hiermee alcohol te kopen.
Het platform kan ook dienen om alle mogelijke statistieken eruit te halen, zoals het succes van promo-acties of de favoriete drankjes van iedere doelgroep.