In ons land heeft slechts 1,6% van de arbeiders een bedrijfswagen. Bij de bedienden is dat 27%. “Een algemene tendens waar wij tegenin gaan. Door al onze arbeiders een persoonlijk voertuig aan te bieden, geven we aan dat zij een belangrijke schakel zijn in ons bedrijf. Bovendien spelen de bedrijfswagens een belangrijke rol in het behoud en aantrekken van medewerkers”, aldus CEO Jos Spilstijns.
Erik Witters en Miet Thys, de stichters van Interboring, mochten zopas de sleutels van een Peugeot 208 overhandigen. “Daarmee willen onze arbeiders duidelijk maken dat we rotsvast in hen geloven”, stelt Jos Spilstijns. “Met deze belangrijke investering onderstrepen we dan ook als werkgever onze waardering voor de dagelijkse inzet van onze beton-chirurgen.”
De firmawagens maken tevens een substantieel deel uit van HR-beleid dat Interboring voert. “Het is een cruciale factor van zowel de retentie als van werving en selectie”, aldus HR Officer Wendy Witters. “We zoeken nog minstens tien gemotiveerde medewerkers. Liefst personen met ervaring, maar ook anderen zijn welkom. Het enige wat ons bindt is de passie om elke dag bij te leren.”
De nieuwe bedrijfswagens worden geleverd door Peugeot-dealer Gabo Bielen in Zonhoven. “We hebben tevens gekozen voor een bestickering met een figuur die Rik werd gedoopt”, zegt Jos Spilstijns. “Het is onze mascotte en uithangbord, die nu overal in het straatbeeld zal opduiken.”