De radiospotjes van Impermo worden duurder. Want naast tegels, parket en natuursteen gaan ze nu ook voor kurkvloeren moeten adverteren… Het gevolg van de overname van de gekende merknaam Santana.
Santana werd door de rechtbank in Brussel failliet verklaard op 28 juli. Op het hoogtepunt in 2007 telde het bedrijf 14 winkels en realiseerde het een omzet van 12 miljoen euro. Daarna ging het echter bergaf, met de coronacrisis als nekschot. Zo’n 40 mensen verloren daarbij hun job. Sindsdien werd er naar een oplossing gezocht. De stock, voertuigen en het interieur van de winkels worden nog tot 22 oktober per opbod verkocht door het online veilinghuis Troostwijk.
Het Truiense familiebedrijf Impermo heeft de openbare uitverkoop niet afgewacht om alvast de merknaam over te nemen. Aan TV Limburg legt zaakvoerder Luk Stultjens uit dat het gamma van Santana zal geïntegreerd worden in de winkels van Impermo: