Het Belgische contactcenter iKanbi, met hoofdzetel in Loncin, neemt de activa over van Harvest, het bedrijf van Eric Ignoul. Ignoul blijft evenwel de activiteiten van Harvest binnen de nieuwe structuur aansturen.
Harvest werd in 2014 opgericht door Limburger Eric Ignoul, die zijn hele carrière in de sector actief is. De onderneming opende vestigingen in Mechelen en Antwerpen, goed voor 150 medewerkers. De omzet van het contactcenter bedroeg in 2018 7,3 miljoen euro. Nu sluit Ignoul dus aan bij een groter geheel. Sectorgenoot iKanbi is opereert vanuit Loncin, en heeft vestigingen in Maastricht, Tirana en Casablanca. Met zo’n 700 mensen wordt een omzet van 33,7 miljoen gerealiseerd.
Om een breder totaalaanbod te kunnen bieden, de competenties samen te voegen en de kosten te drukken, ontstaat nu een nieuw bedrijf dat de nummer 3 wordt in België. De merknamen blijven evenwel behouden en Eric Ignoul zal de bestaande entiteit aansturen.
Europa
“Eric Ignoul heeft net zoals ik een 30-tal jaar ervaring”, verklaart Daniel Coene, CEO van de iKanbi-groep. “We kennen beide de sector als onze broekzak: hij meer de Nederlandstalige en Oost-Europese markten, ik eerder de Franstalige en Zuid-Europese markten. Samen kunnen we de iKanbi-groep verder laten groeien. We mikken daarbij in eerste instantie op Vlaanderen en Nederland, en in tweede instantie op Europese groei.”
Samen sterk
“iKanbi is een sterke en kapitaalkrachtige partner”, licht Eric Ignoul de overname toe. “Klanten zijn erg veeleisend en de marktprijzen zijn laag, maar er is tegelijkertijd een enorm potentieel. Je hebt een kritische massa nodig om voldoende te kunnen investeren in de competenties van de communicators en in innovatieve modellen en technologie. iKanbi heeft veel geïnvesteerd in de volledige begeleiding van klanten binnen de klantenrelatie. Samen staan we bijzonder sterk, en kunnen we een mooie groei realiseren. ik kijk de toekomst met ambitie tegemoet.”