“Idearté wil geen werkgever maar een club zijn”, legt juryvoorzitter Ann Verlinden uit. “Bij het Truiense communicatiebureau zijn medewerkers niet aan de slag omdat het moet, maar omdat ze bewust tijd willen doorbrengen bij de club. En de belangrijkste regel van een club is dat mensen kiezen hoeveel tijd ze er willen doorbrengen en dat ze doen waar ze blij van worden. Dat vereist een ongelooflijke flexibiliteit, die alleen mogelijk is als ze van twee richtingen komt. Iets waar Idearté zeer goed in slaagt.”
“Idearté heeft een vlakke organisatiestructuur, de zaakvoerders zitten gewoon mee op de werkvloer tussen de verschillende teams”, gaat Verlinden verder. “Hierdoor is iedereen enorm aanspreekbaar. Directe collega’s worden steeds betrokken in het aanwervingsproces van nieuwkomers en ook klanten zetelen mee in de selectiejury. Idearté vindt het belangrijk dat er een persoonlijke klik is tussen iedereen die moet samenwerken.” Het bedrijf kreeg tevens lof voor de creatieve manier van teambuilding, zowel online als tijdens een buitenlandse trip. Doorslaggevende argumenten, al kregen de andere genomineerden ook heel wat lof toegezwaaid. Zij doen volgend jaar een nieuwe gooi naar de hoofdprijs.