Umani Group bestaat nog geen 2 jaar. Drie voormalige directieleden van Flexpoint bundelden na de overname door SD Worx de krachten om een eigen nieuwkomer op de markt te lanceren. Joël Stockmans, Sarah Porco en Raf De Strooper gingen van bij de start diverse entiteiten onder hun HR-koepel stoppen: Blink is een dienstenchequebedrijf, Flexer is een uitzendkantoor en Umani Agency zoekt voor kandidaten de juiste werkgever.
Het bedrijf mag spreken van een blitzstart. Ondanks de bijzonder moeilijke corona-maanden telt Umani Group vandaag zo’n 2.000 huishoudhulpen, stelt dagelijks een 500-tal uitzendkrachten te werk en heeft zo’n 60 bedienden op de loonlijst. De omzet schommelt rond 35 miljoen euro. “Een onverhoopt succes”, aldus het trio. “De groei verloopt sneller dan in onze eerste businessplan vooropgesteld. En daar zijn we uiteraard heel blij mee, zeker gezien het onwaarschijnlijke jaar 2020, waarin heel wat van onze activiteiten noodgedwongen op een laag pitje stonden.” (Lees verder onder de afbeelding)
De spectaculaire toename heeft ook gevolgen voor de huisvesting van Umani Group. “We werden bij de start warm verwelkomd in het nieuwe businesscentrum Parc 51 in Hasselt”, zegt CEO Joël Stockmans. “Een prachtige omgeving, waar we steeds meer ruimte zijn gaan inpalmen. In die mate dat we nu toe zijn aan een eigen stek, waar we onze identiteit kunnen uitstralen.” Het oog is gevallen op een vertrouwd nest, meer bepaald de voormalige Flexpoint-verdieping boven Groep Delorge in Hasselt. “Sinds SD Worx daar is vertrokken, stond deze mooie ruimte leeg”, weet Sarah Porco. “We zijn met eigenaar Peter Guelinckx gaan praten, en hij gelooft enorm in ons project. Zo zijn we tot een akkoord gekomen om hier ons hele bedrijf onder te brengen.”
Op 1 april moeten de verhuisdozen uitgepakt zijn. “Momenteel voeren we een zeer grondige verbouwing door, waarbij de ruimte volledig wordt vernieuwd”, vult Raf De Strooper aan. “Adem Architecten heeft een concept uitgetekend waarin sfeer en gezelligheid centraal staan. Het wordt een op en top huiselijke omgeving, waarin alle medewerkers en bezoekers zich 100% thuis zullen voelen. We gaan overigens ook enkele flex-werkplekken inrichten, zodat ook gelijkgestemde ondernemers van deze inspirerende en dynamische werkplek kunnen genieten.”