itzu 3

Hoogmis van duurzaamheid in Cegeka Arena

Op 21 april zakken alle bedrijven die duurzaamheid hoog in het vaandel dragen af naar de Cegeka Arena in Genk voor de Sustainability Day. Ze zullen er experten van gerenommeerde bedrijven als Microsoft, Deloitte, Volvo, Colruyt Group en Pukkelpop horen vertellen over hun ervaring rond duurzaamheid. "Het doel van dit congres is vooral om andere bedrijven te motiveren om hun eerste duurzame stappen te zetten of bestaande inspanningen op te schalen”, zegt Kristien Moelans van het organiserende Itzu, die tevens zwaait met 10 toegangstickets voor onze lezers!

Het is van het bezoek van Cercle Brugge geleden dat groen nog dominant was in de Cegeka Arena van KRC Genk. Op 21 april is dat opnieuw het geval als het kruim van de Belgische bedrijfswereld zijn ervaringen deelt inzake duurzaam ondernemen. Het Limburgse facilitair- en HR-dienstenbedrijf Itzu wil met de organisatie van deze Sustainability Day de schouders zetten onder de verdere verspreiding van het groene gedachtengoed en andere bedrijven inspireren om de kaart van duurzame ontwikkeling te trekken.

“Als bedrijf sta je midden in de maatschappij en moet je je verantwoordelijkheid hierin opnemen”, vindt Kristien Moelans, marketingmanager van Itzu. “We zijn zelf niet aan ons proefstuk toe als het op maatschappelijk verantwoord ondernemen aankomt. De voorbije 3 jaar werkten we rond de 17 Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties en mochten daarom het certificaat van SDG Pioneer in ontvangst nemen. We vinden nu dat we met al die verzamelde kennis iets willen doen naar andere bedrijven, en hebben daarom dit congres op poten gezet. Heelt wat gerenommeerde bedrijven als Microsoft, Deloitte, Volvo, Colruyt en Pukkelpop hebben hun medewerking toegezegd. Ze worden door moderator Michaël Van Droogenbroeck aan de tand gevoeld en zullen hun ervaring met duurzaamheid delen met het publiek. Het uiteindelijk doel is andere bedrijven te motiveren om zelf de handen uit de mouwen te steken en hun inspanningen op vlak van duurzaamheid te vergroten.”

De Itzu Sustainability Day is exclusief voor genodigden, maar… Made in Limburg mag 10 toegangstickets weggeven! Je maakt kans door een eenvoudig mailtje te sturen naar marketing@itzu.eu. Good luck!