Michel Hons verkoopt geen standaard-brillen of klassieke designer-producten. “We leggen ons toe op een niche, meer bepaald de exclusievere modellen van kleine merken”, zegt hij. “Onze klanten zijn mensen die iets speciaals willen, zonder in te boeten op kwaliteit. Ik vind het dan ook belangrijk dat ze bij ons een keuze kunnen maken in een bijzondere setting.”
Om dat te realiseren kocht Michel Hons een woning aan de overkant van de straat. “Het huis werd bijna volledig afgebroken en verbouwd tot een hypermoderne optiekzaak. We zijn hiervoor in zee gegaan met creatief bureau Zware Jongens, dat wordt geleid door Limburger Filip Janssen. Het concept valt op door de bakstenen binnenmuren. Wat ik vooral belangrijk vind, is de buitenruimte. Het is een eyecatcher, waar klanten in natuurlijk daglicht de monturen kunnen uitproberen.”
Michel Hons wil hiermee een publiek aanspreken dat graag bereid is om een verre verplaatsing te maken. “We hebben nu al klanten vanuit heel Limburg”, zegt hij. “Dankzij de diverse toeristische initiatieven die hier recent zijn ontwikkeld, zoals het Terhills Resort, kunnen we nog een grotere doelgroep bereiken. Ja, een bezoek aan Optiek Hons mag zeker op het lijstje van de bezienswaardigheden worden gezet!”