Het marketingbureau MAST, gelegen aan de Hasseltse Kaai, heeft altijd al iets met taart gehad. En dit jaar willen ze nog een stap verder gaan: ze organiseerden hun eigen versie van Bakeoff Vlaanderen, waarbij de collega’s in een spannende bakwedstrijd elkaar moesten overtreffen.
MAST houdt drie keer per jaar een bijeenkomst onder de noemer Koffie & Vlaai. Het zijn inspirerende lezingen over branding & storytelling, de core business van MAST. In het verlengde hiervan wilden ze onlangs een event organiseren om de teamspirit te bevorderen. Alle werknemers kregen een koksmuts opgezet en mochten zich wagen aan de creatie van een orginele taart. Een vakjury (waaronder Made in Limburg…) onder leiding van Liesbeth Weyen van het Hasseltse taartenhuis Tarte Tatin, koos de beste taart uit de massa. Textuur, smaak en uitzicht gaven de doorslag. Het was uiteindelijk mede-zaakvoerder Bert Schols die met de hoofdprijs naar huis mocht.
Zijn collega Simon Timmermans legt het initiatief uit: “Ik zag het Bake Off-programma op televisie en dacht: dat moeten wij ook doen. Met een echte jury, puntenkaarten, alles erop en eraan. De groep reageerde sceptisch, maar toch heel enthousiast. En zo geschiedde…”
Uiteraard is het event ook een marketingstunt voor het bureau zelf. “Het heeft inderdaad veel weerklank gekregen en sympathie opgewekt bij onze partners en klanten”, aldus Bert Schols, die met een echte ‘knobbelkestaart’ van bij zijn grootmoeder tot winnaar werd uitgeroepen. “Ondernemerschap heeft voor ons niet alleen met financiële dingen te maken. Wij willen er zijn voor anderen, wij willen hen helpen en inspireren. Dat is bij deze goed gelukt.”