Phil Hil, het nieuwe PR- en communicatiebureau van voormalig TVL-hoofdredacteur Philip Hilven, gaat alle ervaring in de schaal gooien om de kersverse burgemeesters en schepenen van Limburg mediatraining te geven. “Met bijna 3 decennia van media-ervaring op de teller, weten we ondertussen goed hoe politici, bedrijfsleiders en andere mensen met een boodschap zich best in het medialandschap bewegen,” zegt Hilven. “Zeker het contact met tv en radio blijft voor nieuwkomers een stresserende ervaring. Vandaar dat wij een voorstel hebben gelanceerd om de nieuwe burgemeesters en schepenen te trainen, zodat ze goed gewapend en vol vertrouwen hun belangrijke beslissingen wereldkundig kunnen maken.”
“Speciaal voor de schepencolleges hebben we een unieke mediatraining ontwikkeld. Daarbij gaan we na hoe we de informatie aantrekkelijk kan gemaakt worden voor journalisten. Uiteraard gaan we ook oefenen en analyseren we iedere deelnemer op sterktes en zwaktes en reiken we verbeterpunten aan. Interviewtechnieken, cameragewenning, kledingadvies,… het hoort er allemaal bij en kan allemaal aangeleerd worden.” En zo moet de burger uiteindelijk perfect geïnformeerd worden over de beleidsdaden van de zopas verkozen besturen.