“No Cravings is de naam van een supplement tegen suikerdrang”, zegt zaakvoerder Sarah Ver Elst. “Ik ben met de ontwikkeling ervan gestart toen ik voor mezelf een oplossing zocht tegen de mijn drang naar suiker en tegen de overtollige kilo’s die daar een gevolg van waren. Het was voor mij belangrijk dat het een product zou worden dat uitsluitend van natuurlijke ingrediënten is gemaakt. Dat is na een tijdje sleutelen aan de formule, goed gelukt. No Cravings wordt hier in Genk geproduceerd als een oplosbaar poeder. Je moet het dus drinken, en dat maakt het makkelijk voor de gebruikers om het supplement in te nemen.”
Sarah is trots op haar product. “Inderdaad, want No Cravings is veel meer dan een middel om de drang naar suiker weg te nemen. Het is namelijk gunstig voor mensen met diabetes type 1, met de ziekte van Crohn of met een moeilijke stoelgang. We zien dat er ook klanten zijn die herstellen van kanker en No Cravings innemen om extra vitamines en mineralen op te nemen en zo te zorgen voor een energieboost.”
Het product mikt op een brede afzetmarkt. “Onze klanten zijn zowel mannen als vrouwen, variërend in leeftijd van 25 tot 80 jaar… Eigenlijk iedereen die aan zijn gezondheid wil werken.”
Sarah is ambitieus met No Cravings: “We verkopen vooral via onze webshop, maar intussen zijn we ook gestart met verkooppunten, voornamelijk in apotheken. En er komen nog producten bij. De tweede ontwikkeling is Go Burn, een middel dat zich bindt aan vetten tijdens de spijsvertering, waardoor de vetten minder opgenomen worden in het lichaam.” En mogelijk komen er bij verder succes nog mensen bij? “Voorlopig is het allemaal ‘Me, Myself and I, maar ik laat me goed omringen. Zo werk ik samen met Maxime Stans, die mij helpt met de marketing. En ja, wie weet… Als we dinsdag de award zouden winnen, is de trein misschien voor goed vertrokken?”