“Vorig jaar, bij de uitbraak van de crisis, zijn we gestart met Whywaitt vanuit de concrete behoefte om contactloos een horecazaak te kunnen uitbaten”, aldus Dries Karmaoui. “Onze applicatie wist zich meteen te onderscheiden omdat ze is gebouwd in functie van de reële situaties en vereisten in het restaurant of café. Er zit jarenlange praktijkervaring in verwerkt (Dries is de zoon van wijlen Moke, nvdr), wat het gebruiksgemak voor de horeca-exploitanten sterk verhoogt.”
WhyWaitt werd de afgelopen maanden uitbreid met extra features, zoals bestellingen voor afhaal. “De nieuwste integratie is de koppeling met de kassa’s van BC-Matic, de grootste leverancier van horeca-kassa’s in Limburg”, vertelt Dries. “Daardoor wordt het nog veel eenvoudiger om het hele proces automatisch te laten verlopen.”
Waar Dries en collega Kobe Teunissen hadden gedacht dat de belangstelling na de horecasluiting zou wegebben, blijkt nu het tegendeel. “Omdat alleen de terrassen open zijn, is het moeilijk om rendabel te zijn. Vandaar dat vele zaken kiezen voor onze app, aangezien dat heel veel tijd en moeite uitspaart voor het personeel. We hebben de afgelopen weken een vervijfvoudiging meegemaakt van het aantal klanten, en niet de minste. Ook Horeca Van Zon en het betalingssysteem Bonsai promoten onze WhyWaitt, waardoor de bestellingen ook buiten Limburg zijn ontploft… Daarom: ik moet nu verder werken, anders halen we de oplevering van onze meest recente klanten niet…” En weg was Dries.