Daio zal haar merk verbinden aan ‘de heilige grond’ van Stayen, ook gekend als ‘De Hel van Stayen’ zo meldt de club, die meteen heel wat gelijkenissen ziet tussen de Japanse thuisbasis van de wasabi-producent en de regio rond Sint-Truiden. “Ook de visie, het wederzijds begrip tussen België en Japan en de rijke geschiedenis van beide partners zijn dingen die ons binden”, zo verklaart het bestuur de logica van het partnership.
CEO Takayuki Tateishi legt uit: “Omdat STVV een aantrekkelijk merk is, slagen we er regelmatig in om nieuwe partnerships te sluiten. Dat verbetert niet alleen onze financiële situatie, het versterkt ook de relatie tussen Haspengouw en Japan op lange termijn. De keuze voor Daio sluit aan bij ons DNA. Door de jaren heen hebben we een goede relatie opgebouwd met heel wat fruit- en voedingsbedrijven. Met dit nieuwe partnership trekken we deze
lijn door.”
Opmerkelijk: de traditionele naam ‘Stayen’ blijft bewaard binnen het nieuwe partnership. Officieel is de naam nu: Daio Wasabi Stayen Stadium. “De mensen van Daio dragen dezelfde waarden uit als ons”, zegt stadioneigenaar, Roland Duchâtelet. “Vandaar zien we elkaar als gelijken. We willen allemaal de best mogelijke beleving bieden: Daio in kruiden, Stayen bij een verblijf op de site en STVV als voetbalclub”, zo besluit de ondernemer.