Klium, de vaak gevierde webwinkel met 130.000 gereedschappen en andere technische materialen, is vastberaden om de hele Europese markt te veroveren. Het online platform ontrolt hiervoor een actieplan.
Klium groepeert op een overzichtelijke manier de producten van zo’n 90 merken in alle mogelijke gereedschappen, technische hulpmiddelen, veiligheidsmateriaal, enzovoort. Het magazijn waar deze duizenden referenties zijn opgeslagen, bevindt zich in Hasselt. Van daar uit worden ze verdeeld in België en Nederland.
Met veel succes, want 3 jaar na de start in 2012 was Klium al winstgevend. Het leverde hen diverse onderscheidingen op, waaronder recent nog een Becommerce Award. Dat was voor algemeen directeur Joël Toremans meteen het sein om het gaspedaal nog wat dieper in te duwen. Klium heeft een tweede website laten bouwen die de poort naar de rest van Europa moet openbeuken.
“Alle populaire artikelen zijn op voorraad en de levering is steeds voor de volgende dag”, zegt e-commerce-manager Davy Agten. “Voor heel Europa is die deadline niet mogelijk, maar we zullen zeker dezelfde flexibiliteit en service aan de dag leggen. De goede logistieke en administratieve opvolging blijven ons stokpaardje. Zo zullen we snel de harten van onze Europese klanten kunnen winnen.”