Harvest Group, het contactcenter in Antwerpen en Leuven van Limburger Eric Ignoul, gaat van start met de applicatie Aloa. Het is een app die gebruikers op hun smartphone installeren. Daarmee geven ze aan of ze al dan niet bereikbaar zijn. Indien niet, worden de oproepen automatisch doorverbonden naar een ‘persoonlijke assistente’, die live de beller te woord staat en de details van het gesprek noteert in de app. De gebruiker kan vervolgens, wanneer hij terug beschikbaar is, alle info over de ‘gemiste’ oproepen in het systeem terugvinden.
“Hiermee komen we tegemoet aan de toenemende vraag van bedrijven om de communicatie met hun klanten verder te digitaliseren, zonder in te moeten boeten aan servicegerichtheid en persoonlijk contact,” zegt CEO Eric Ignoul. “Het is een oplossing voor de toenemende ergernis van klanten en andere zakenrelaties met een hekel aan telefonische wachtrijen, voicemails of aan het feit dat ze iemand alleen via e-mail kunnen bereiken.”
Aloa lijkt op een mobiel telefoonabonnement, waarbij de gebruiker voor een startpakket van 75 euro per maand, 100 oproepen kan laten afhandelen door zijn persoonlijke assistente. Voor elke extra oproep, wordt 1 euro aangerekend, en dit 24/7.