Hanne Troonbeeckx (links op de foto) heeft een nieuwe job: ze start als Influencer Project Manager bij Primetime Communication Group, het bedrijf van Limburger Christophe Wels.
Wat houdt de nieuwe functie in? Als ‘influencer’ heeft de Beringse omroepster en presentatrice duizenden volgers op social media. In opdracht van haar klanten, gaat ze via deze kanalen informatie verstrekken over diverse producten en diensten. Deze manier van reclame maken is nieuw in de marketingmix, waarmee ondernemingen hun doelgroepen trachten te bereiken. Een moderne vorm van mond-tot-mondreclame, zeg maar.
“Als influencer merkte ik dat er van bedrijven uit een grote behoefte was aan ongedwongen communicatie over hun product,” zegt Hanne Troonbeeckx. “Ze wisten echter niet de juiste influencers te vinden. Gezien mijn jarenlange fijne samenwerking met Primetime Communication Group hebben we de handen in mekaar geslagen om dit professioneel uit te werken en op de markt te brengen. Op deze manier gaan ervaring en professionalisme hand in hand.”
In haar nieuwe functie gaat Hanne Troonbeeckx niet alleen haar persoonlijke social mediakanalen aanboren, maar in het kader van de campagne, op zoek naar de juiste influencers om de boodschap naar de specifieke doelgroep te brengen. “De kracht van influencers ligt dan ook in hun authenticiteit, doordat ze hun trouwe volgers beïnvloeden,” weet Troonbeeckx.