Het Hasseltse communicatiebureau Hands (Kristof Schiepers, Laurence Libert en Stijn Martens) mag volgende maand naar New York vertrekken voor de uitreiking van de Pearl Awards. Hands is namelijk drie keer genomineerd als producent van de Limburg Vakantiegids voor Toerisme Limburg.
De Pearl Awards worden elk jaar georganiseerd door The Content Council, de belangrijkste vakorganisatie in de VS die zich richt op content marketeers over de hele wereld. Redelijk indrukwekkend dus, vindt ook Kristof Schiepers van Hands. “We staan op de shortlist tussen kleppers als Sodexo, L’Oréal, Sonos en Audi. Het betekent alvast dat we met onze creatieve campagnes en strategieën een internationale vakjury kunnen overtuigen.”
De Limburg Vakantiegids waarmee Hands een gooi naar goud doet, is ‘een bijhoudboek’ van 300 pagina’s. Lokale ondernemers kunnen er op uitnodiging van Toerisme Limburg hun troeven voorstellen aan potentiële toeristen. “Meer dan 150 publieke en private partners werken mee aan het boek”, aldus Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme. “Door onze middelen te bundelen, gaan we versnippering tegen en verhogen we onze slagkracht en impact. De gids is al drie jaar een succesverhaal en zorgt voor meer instroom van toeristen in Limburg. En dat is goed voor de economie en werkgelegenheid.”
Het moet al raar lopen mocht Hands in geen enkele van die drie categorieën een medaille ontvangen. Daarom maakt een delegatie van het bedrijf zich op om naar New York af te reizen voor de uitreiking van de Pearl Awards op 7 december. Fingers crossed!