Een ludieke reclamecampagne van ’t Borrelhuis is bij de hamburgerketen Ellis Gourmet Burger in het verkeerde keelgat geschoten. De keten heeft een advocatenkantoor de opdracht gegeven om de Hasseltse brasserie officieel in gebreke te stellen en de campagne onmiddellijk stop te zetten.
Ellis Gourmet Burger streek zowat een half jaar geleden neer in de binnenstad van Hasselt (Botermarkt). De keten heeft ook al een vestiging in Maasmechelen. Met een knipoog maakt ’t Borrelhuis nu reclame onder de slogan ‘Who the f*** is Ellis?’ The Best Burgers in Town. Dat is niet naar de zin van Ellis Gourmet Burgers (Bunz nv uit Sint-Niklaas), die er het Wetboek Economisch Recht bijhaalt: “Er kan geen twijfel bestaan over de kleinerende connotatie ten aanzien van onze Cliënte”, aldus het advocatenkantoor in het aangetekend schrijven aan ’t Borrelhuis. Op straffe van dwangsommen wordt de stopzetting van de campagne geëist.
Filip Vanheusden van ’t Borrelhuis is niet onder de indruk. “Wij maken nergens vergelijkende reclame en doen geen waardeoordeel over de kwaliteit van Ellis Gourmet Burger”, zegt hij. “Ellis Gourmet Burger verwart precies zichzelf met de meisjesnaam Ellis of met Alice uit het liedje… Wij mogen onze burgers toch gewoon de beste vinden?” Hij merkt ook fijntjes op dat Ellis Gourmet Burger hen verwijt de Borrelgazet te hebben gekopieerd van hun Ellis Gazette, “terwijl onze gazet al bestaat sinds 1994 en die van hen sinds 2011… Wie kopieert dan wie?”, vraagt Vanheusden zich af.
Nog een pittig detail: Speciaal voor Hasseltse Ellis-vestiging heeft Lady Chef Anne-Sophie Breysem de Hasselt Heiden Burger ontwikkeld, met onder meer de Hasseltse brandewijn Heidebitt en speculaas. Professioneel staat Anne-Sophie achter de potten in De Kwizien, het restaurant naast ’t Borrelhuis en ook van Filip Vanheusden…