Het Limburgse communicatiebureau Connect, dat behoort tot de door Noël Slangen opgerichte Groep C, gaat zes jaar lang de strategische voorlichting over de grootschalige tunnelwerken aan de A2 bij Maastricht verzorgen. Dat heeft Cindy Rondas, senior aanbesteder van de stad Maastricht, vrijdag bekendgemaakt.
Over de hoogte van het bedrag dat hiermee is gemoeid, kon Rondas gisteren niks zeggen. Vermoedelijk gaat om enkele honderdduizenden euro’s.
Connect moet de bevolking van en om Maastricht voorlichten over de tunnelwerken en de hinder die deze jarenlange werken gaan geven voor weggebruiker en bewoners van de Neder-Limburgse hoofdstad. De A2, Eindhoven-Luik-Frankrijk, die door het oostelijk deel van Maastricht loopt, wordt ondertunneld: 2,3 km lang wordt de tunnelbuis van twee maal twee buizen.
Bart Derison (foto), directeur van Connect, was zeer blij met deze opdracht, die zijn bedrijf binnenhaalde na een competitie met zes andere bureaus.