Zoals bekend bouwt Genk Green Logistics de oude Ford-terreinen om tot een modern logistiek centrum. Er worden huurcontracten gesloten met grote logistieke spelers, waarna de benodigde infrastructuur wordt gebouwd. Eerder gingen onder meer Eddie Stobart Logistics, P&O Ferrymasters en Neovia Logistics al in zee met de joint-venture tussen Group Machiels en Intervest.
Nu komt daar met Nippon Express een vierde speler bij. De multinational, die in bijna 50 landen over 732 vestigingen beschikt, wil nu ook vanuit Genk de Europese klanten bedienen. Daarvoor is een hal met kantoren nodig van 20.000 vierkante meter. Nippon wil na de oplevering van het complex minstens 5 jaar blijven.
Nog meer goed nieuws vanuit dezelfde locatie. Eddie Stobart Logistics heeft meer ruimte nodig dan onlangs vastgelegd, en heeft een bijkomende verbintenis gesloten voor de bouw van 20.000 vierkante meter. Daarmee is nu 30 procent van in totaal 250.000 vierkante meter op de site van Genk Green Logistics ingevuld.