De gebroeders Giuliano en Angelo Bruno van de gelijknamige tankstation- en dienstengroep hebben grote plannen. Dit jaar alleen al wordt er ongeveer 10 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuw concept voor de Bruno Food Corners, een eigen autoverhuurdienst, bijkomende tankstations en carwashsystemen. De familiale groep onstond in 1988, toen Giuliano (46) en Angelo (49) Bruno in Genk als zelfstandigen een Esso-tankstation annex winkel uitbaatten. In 1997 kochten ze hun eerste eigen infrastructuur. Sindsdien is de groep uitgegroeid tot een keten van 11 servicestations (tankstations) in Limburg, met bijhorende Bruno Food Corners en carwashinstallaties. Daarnaast is de groep vanuit Genk ook verdeler voor Hertz. De hele groep stelt momenteel (onrechtstreeks) ongeveer 200 mensen tewerk, die dit jaar een omzet van naar schatting 75 miljoen euro genereren. Zaakvoerders Giuliano en Angelo Bruno hebben ondertussen hun plan voor de toekomst ontvouwd. Om te beginnen komen er nog drie servicestations bij: twee in Sint-Truiden en één aan het in aanbouw zijnde Mobility Center op Genk-Zuid. De nieuwe stations zullen ook klaar zijn om elektrische wagens op te laden en met zonnepanelen zijn uitgerust. “Het nieuwe concept omvat een ruimer winkelaanbod, met broodjes- en pizzabar en kof- fiehoek”, zegt Giuliano.