Dirk Callaerts (Foto: BlooLoc)

Groeibedrijf stopt samenwerking met co-founder

De Hasseltse scale-up BlooLoc heeft besloten om de samenwerking met zijn co-founder Dirk Callaerts te beƫindigen.

Het is precies 6 jaar geleden dat Dirk Callaerts samen met 3 zakenpartners BlooLoc oprichtte. Het bedrijf heeft een technologie ontwikkeld om mensen en voorwerpen zeer nauwkeurig te lokaliseren. “De digitale Sherlock Holmes”, zo wordt BlooLoc wel eens genoemd. Via kleine zenders, die bijvoorbeeld aan een sleutel, armband of intern transportmiddel worden bevestigd, kan de positie van de persoon of voorwerp exact bepaald en getraceerd worden. BlooLoc heeft in binnen- en buitenland diverse toepassingen verkocht, zoals in de gezondheidszorg (mensen en materialen traceren), de vrijetijdssector (kinderen in pretparken zoeken) of als navigatie-oplossing op grote, publieke plaatsen. Zo mochten de wearables van BlooLoc 7.000 kinderen in het oog houden in Dubai of de looprichting traceren van klanten in 42 Slovaakse winkels.

Callaerts en co werden meermaals onderscheiden voor hun snelle groei. LRM stapte vorig jaar in als aandeelhouder met 2 miljoen aan extra middelen om de internationale doorbraak te bespoedigen. Maar exact 6 jaar na de start, komt het nu dus tot een breuk met co-founder en CEO Dirk Callaerts. “De reden voor de abrupte beëindiging van de samenwerking is een onverzoenlijk conflict en meningsverschil over de toekomstige richting van het bedrijf”, zegt Callaerts zelf. “De visies liggen helaas te ver uit elkaar.” Hij betreurt de ontwikkelingen. “Ik heb BlooLoc altijd als mijn baby beschouwd en behandeld. In deze moeilijke tijden is het ‘co-ouderschap’ echter een probleem geworden. Ik verlaat dit bedrijf dan ook met een bezwaard hart. Als geboren ondernemer ga ik op zoek naar nieuwe uitdagingen en zakelijke kansen, die ik met volle overgave ga aanpakken”, besluit hij.