Senne Concas, Olivier Coëme, Rhune Moonen, Tom Schreurs en Ian Vermeulen zijn UCLL-studenten die hun ondernemende vaardigheden in de praktijk brengen. Ze willen niet zomaar ‘winkeltje spelen’ door Limburgse streekproducten te verzamelen, maar ook zelfgemaakte specialiteiten onder eigen label op de markt te brengen.
“Zo hebben we in samenwerking met Natuurlijk Gekruid uit Bilzen een échte Limburg-thee ontwikkeld”, zeggen de jonge bedrijfsleiders. “Voor de samenstelling hebben we elke gemeente van Limburg gecontacteerd, hun grootste kwaliteiten gezocht, en deze samengevoegd in een uniek recept. Het eindresultaat is een thee die de typische Limburgse warmte en gezelligheid uitstraalt.”
Een tweede uniek product van de pop-up is een eigen bier. “Hiervoor hebben we de hulp ingeschakeld van de Limburgse microbrouwerij De Rechter uit Kiewit”, aldus nog het team van Streekrijk. “Samen zijn we tot een nieuw, fris bier gekomen, genaamd Bok. Het is een blond bier met een alcoholpercentage van 6,5%, gemaakt voor en door Limburgers.”
De producten zijn online te bestellen en zullen ook te vinden zijn op diverse evenementen die deze zomer in de provincie plaatsvinden.