Giuliano-HR-005 kopie

Giuliano breidt restaurantketen uit in binnen- en buitenland

Giuliano, het Italiaanse conceptrestaurant van de Limburgse ondernemer Giuliano Bruno, gaat zijn succesformule kopiëren buiten Limburg en zelfs in het buitenland. Dit zowel met eigen vestigingen als via een franchiseformule, zullen er de komende jaren telkens 1 tot 2 nieuwe Giuliano’s openen. De eerstvolgende Giuliano Ristorante verwelkomt de gasten in het voorjaar 2023 op de site van bioscoopcomplex Kinepolis Gent, waar 1,5 miljoen euro wordt geïnvesteerd en tot 40 jobs gecreëerd worden.

Giuliano Ristorante is een succesvol restaurantconcept dat vandaag 3 vestigingen telt in Limburg. Na Maasmechelen (2014), Hasselt (2017) en Genk (2019) wil drijvende kracht Giuliano Bruno de formule uitrollen buiten de provincie. Samen met zijn vennoten Ramona Klee, Massimo Pagnotta en Sandro Rossetti werd een strategie van groei uitgetekend die in binnen- en buitenland Giuliano op de kaart zal zetten.

Een eerste stap buiten Limburg is de vierde vestiging van de groep in Gent. Daar zal Giuliano Holding 1,5 miljoen euro investeren in de aankleding en uitrusting van het nieuwe restaurant. Alles moet klaar zijn in het voorjaar van 2023 en zal werk bieden aan 40 tot 50 vaste en flexibele medewerkers.

Net zoals in Hasselt, zal dit restaurant zich bevinden naast het bioscoopcomplex Kinepolis. “Beide partijen zijn dus geen onbekenden voor elkaar en ervaren dagelijks de toegevoegde waarde van elkaars nabijheid en professionele aanpak”, zegt Giuliano Bruno. “Het is op die basis dat de gesprekken zijn opgestart en nu de deal werd beklonken om Giuliano uit te rollen naar de Arteveldestad.”

En ook bij Kinepolis zijn ze blij met de nieuwe overeenkomst. Christophe Eyssartier, Country Manager Operations, zegt: “Het is fijn om de samenwerking met Giuliano te kunnen uitbreiden. Veel klanten combineren een bioscoopuitje met een restaurantbezoek en voor Kinepolis Hasselt is Giuliano al enige tijd een vaste waarde. We zijn er zeker van dat ook het Gentse publiek hen zal kunnen smaken. Wat ons betreft zijn Kinepolis en Giuliano een ‘match made in
heaven’.”

Daarmee is het startschot gegeven van een ambitieuze groeistrategie. “We gaan onze restaurantformule ook introduceren in andere Belgische én buitenlandse steden”, zegt Giuliano Bruno. “Daar werken we een franchise-concept voor uit, zodat we met ondernemende partners aan schaalvergroting kunnen doen. We
mikken op een tempo van 1 tot 2 nieuwe Giuliano Ristorante per jaar. Zo kan iedere fijnproever weldra in de eigen achtertuin genieten van ons succesvolle horeca-concept.”