Amper 5 weken na de lancering, zijn er van het premium label Buffel Gin al zo’n 2.000 flessen over de toonbank gegaan. Profvoetballer Thomas Buffel en zijn vennoten David Gilis en Philip De Hollogne (allen uit Hasselt), zijn heel tevreden. Het trio mikt op een verdere doorbraak in ons land, en heeft zelfs plannen om het buitenland te veroveren. Dankzij hun opvallende fles, zal de Buffel Gin alvast één van de pronkstukken worden op Luxepack, de grootste beurs voor luxueuze verpakkingen ter wereld, deze keer gehouden in het Grimaldi Forum in Monaco.
“Buffel Gin is gestart als een leuk concept ter gelegenheid van mijn huwelijksfeest,” vertelt KRC Genk-winger Thomas Buffel. “Het resultaat viel zodanig in de smaak dat we besloten hebben om een bedrijfje op te starten (GinQuest) om de Buffel Gin te commercialiseren. Dankzij de ervaring van partner David Gilis, zat de smaak meteen goed. We hebben ons daarna gefocust op het logo en het design van de fles, want ook dat is erg belangrijk.”
Met veel succes, want er zijn inmiddels 2.000 flessen Buffel Gin verkocht. “Een bewijs dat het totaalconcept gesmaakt wordt,” zegt Thomas Buffel. “Het motiveert alvast om een stap verder te zetten. We denken na over het distributiekanaal dat we zullen hanteren om in het hele land door te breken. Er is ook al interesse uit het buitenland. En we denken aan andere producten, zoals rum of whisky.”
Het knappe ontwerp van de fles kon ook de producent ervan, het Franse Savorglass, bekoren. Die wil in Monaco tijdens de beurs Luxepack uitpakken met de Buffel Gin. “We mogen als start-up blij zijn dat ons product zal getoond worden aan een select internationaal publiek,” aldus de KRC-kapitein. “Leuk dat we zo’n vliegende start kunnen nemen.”