Toen Yannick Schulpe en Fatih Linc zowat 1,5 jaar geleden van start gingen met hun contactcenter Connect4u hadden ze geen idee dat het zo’n vaart zou lopen. Het team bestaat intussen uit 18 mensen en de aanvragen stromen nog steeds binnen.
Yannick Schulpe en Fatih Linc hebben een verleden bij sectorgenoten en waagden hun kans om met een eigen visie de markt te benaderen. “De kern van onze filosofie is dat we onze mensen centraal plaatsen”, zeggen de zaakvoerders van Connect4u in Genk. “Onze baseline ‘driven by people’ is geen holle slogan. We hangen voor 100 procent af van de motivatie en de drive van onze medewerkers. Iedereen die de juiste spirit heeft, ontvangen we met open armen.”
Connect4u doet alleen uitgaande oproepen, bijvoorbeeld om afspraken te maken voor de vertegenwoordigers van hun klanten. Er worden ook enquêtes uitgevoerd of data gecontroleerd. Het bedrijf werkt nauw samen met Offitel, de sectorgenoot die vooral de inkomende oproepen behandelt en in dezelfde gebouwen gehuisvest is.
Dat de zaakvoerders vooral kijken naar de kwaliteiten en ingesteldheid van de medewerkers, blijkt uit de inspanningen die ze doen om mensen met een arbeidsbeperking in dienst te nemen. Eén van hen is Yousra El Saidi uit As, die blind werd toen ze 15 jaar was. De lange zoektocht naar een geknipte baan stopte toen Yousra via begeleidingsorganisatie GTB bij Connect4u terechtkwam. “Ze is heel gemotiveerd om haar job goed te doen,” vindt Yannick Schulpe. “Ze wil bewijzen dat haar beperking geen beperking vormt om mooie resultaten te behalen. Ze heeft geen zicht, maar wel visie, zeggen we hier. Dat werkt inspirerend voor het hele team. De collega’s zijn vereerd dat zij hier werkt en zelf is ze ook heel gelukkig. En dat geeft ons dan weer veel voldoening. Voor ons is het vorm van iets terug te geven aan de maatschappij. Het is zeker een positieve ervaring die ons aanzet om nog veel meer mensen met een arbeidshandicap in dienst te nemen.”