Heel wat retailers die verplicht moeten sluiten, hebben het water aan de lippen. Zij die nog geen digitale winkel als alternatief hebben, zijn door de verlenging van de lockdown de wanhoop nabij. Gelukkig willen een aantal webbouwers een extra inspanning leveren om vliegensvlug een basiswebsite mét e-commerce in elkaar te boksen. Zoals Salamander in Hechtel-Eksel.
“Innovate or die”, is de boodschap die we van Jan Kriekels hebben onthouden, zeggen Frederiek Vanhove, Bram Van Langendonck, Yannick Claes en Emile Henckaerts, de 4 zaakvoerders van digital agency Salamander. “Niet alleen de retailers en andere bedrijven die nu dicht zijn, moeten het roer omgooien. Wij zijn zelf eveneens genoodzaakt om niet bij de pakken te blijven zitten.”
En daarom hebben de teamleden van Salamander, elk vanachter zijn computer thuis, de koppen bij elkaar gestoken om een snel en eenvoudig basispakket te maken. “Heel concreet: we hebben een innovatieve tool gemaakt waarmee we elke retailer op 3 dagen tijd het digitale tijdperk binnenloodsen. We zorgen voor een degelijke, basic webshop met een geïntegreerde betaalmodule en geautomatiseerde zending. De omgeving moet bovendien responsive zijn (dus zowel werken op mobiel, tablet en desktop werkt) en er aantrekkelijk uitzien.”
Salamander legt zichzelf een spannende deadline op. “Drie dagen, voor iedere klant. Moeilijk: ja. Maar we kunnen dat. Als er nog meer tijd overheen zou gaan, geraakt de huidige stock moeilijk verkocht. Geen tijd te verliezen dus. Wij staan paraat.”