Gemini, het Limburgse merk van armbanden voor mannen, is razend ambitieus. De omzet van 1 miljoen euro die vorig jaar werd gehaald, moet in 2019 verdubbelen of zelfs verdrievoudigen. Daarvoor heeft het merk een lijst van 1.400 verkooppunten in 40 landen op het oog.
Gemini werd destijds opgericht door de gekende tweelingbroers Marc en Rob Beenders. Na een geslaagde opstart- en doorgroeifase verkochten ze de onderneming aan Arne Schelkens. Die wil nu een volgende stap zetten door een doorbraak te forceren op de internationale markt.
De strategie is gestoeld op 2 beslissingen: de opstart van een luxelijn (met Kurt Rogiers als uithangbord van de marketing) en de verdere export naar zo’n 40 landen wereldwijd. “We zijn met Gemini klaar voor de volgende stap, en dat is internationalisering”, aldus Arne Schelkens (foto). “We ondertekenden distributiecontracten met onder andere Slovenië, Marokko en Italië. Het gaat razendsnel nu. Je kan onze armbanden al vinden van Canada over Dubai tot in Oman. Je kan het zo gek niet bedenken of Gemini is er present.”
Ondertussen zijn er al 350 Belgische verkooppunten en meer dan 1.000 wereldwijd. Het doel is om dit jaar naar 1.400 door te groeien. De verkoop van 150.000 armbanden per jaar, goed voor een omzet van zo’n 1 miljoen euro, wordt opgetrokken zodat de cijfers voor 2019 minstens zullen verdubbelen. Het nieuwe segment van luxueuze armbanden, een aanbod dat er is gekomen op vraag van juweliers, moet daar een grote rol in spelen. “Dit vooral in de landen waar we al een sterke basis hebben”, vertelt Schelkens.
De productie blijft in België gebeuren, meer bepaald in sociale ateliers in Hasselt, Lier en Wallonië. Daar werken in totaal zo’n 80 mensen voor Gemini.