Blabloom, zeven jaar geleden opgericht door Jente Kasprowski, Kim Smeets, Jan Raedschelders en Annelies Vanvinckenroye, is in die tijd geëvolueerd van een babyspeciaalzaak naar een winkel voor ouders die belang hechten aan duurzaamheid. De zaakvoerders hebben een assortiment samengesteld dat voldoet aan strenge criteria op het vlak van ergonomie, duurzame materialen en ingrediënten. “Wij verkopen alleen wat we zelf ook zouden gebruiken”, zegt Kim Smeets. “Blabloom is meer dan een webshop-met-winkel: onze klanten vormen een actieve community, online en offline, van kritische consumenten. Zij hechten veel waarde aan ons oordeel, maar slikken niet zomaar alles wat we zeggen voor zoete koek. Dat is niet de gemakkelijkste manier van zakendoen, maar we zouden het niet anders willen. We leggen bewust de lat hoog voor ons assortiment en onze klanten denken met ons mee. Opmerkingen, bedenkingen en vragen stromen dagelijks binnen, zowel telefonisch als per mail en via sociale media. Dat houdt ons scherp. In onze winkel hopen we op nog meer real life-interactie met onze klanten.”
Een succesformule, dat is duidelijk. Want de vestiging in Houthalen was opnieuw te klein, waardoor moest worden uitgeweken naar een nieuwe vestiging in Genk. De conceptstore, ingericht door Deusjevoo, neemt 750 vierkante meter in beslag. “Naast het klassieke aanbod, dient deze winkel ook om infosessies te geven”, aldus Store Manager Cindy Schrooten. “Of het nu gaat over borstvoeding, wasbare luiers of ergonomische draagsystemen, we voelen een grote behoefte om weer samen te komen en onze kennis te delen. Blabloom wil een ontmoetingsplaats zijn.” Wie eens een kijkje wil nemen: sinds afgelopen weekend is zaak officieel geopend.