Fortio_Afbeelding

FORTIO leidt uw onderneming in 3 stappen naar succes

Bedrijven beter doen presteren door aan de slag te gaan met de competenties en groei van hun werknemers. Daar maakt FORTIO-bedrijfsopleidingen zich sterk in. “Wij streven ernaar om op lange termijn samen te werken met bedrijven. Daar slagen we in door hen in 3 stappen naar succes te leiden”, zegt FORTIO-opleidingsadviseur Sandra Huysmans.

Stap 1: Gratis analyse

“Bij elke opleidingsvraag houden we eerst een persoonlijk intakegesprek. Op basis daarvan doen we een behoefteanalyse en bepalen we de doelstellingen en de beoogde gedragsverandering. Kortom: wij zorgen voor een heldere beschrijving van de opleidingsnood.

Daarna zoeken we een match met één van onze praktijkgerichte trainers, één voor één experts in hun vakgebied die zelf in de praktijk staan. Verwacht bij FORTIO dus geen puur theoretische lessen, maar up-to-date praktijkervaring van pro’s on the job”.

Stap 2: Gepersonaliseerd opleidingsplan

Alvorens een opleidingsvoorstel uit te werken, vindt FORTIO het belangrijk om het bedrijf goed te kennen. Daarom wordt een observatiemoment van een paar uurtjes of een halve dag ingelast. Tijdens dit observatiemoment loopt de trainer mee in het bedrijf en gaat na wat eventuele werkpunten zijn.  Wat er precies geobserveerd wordt, hangt uiteraard af van de gewenste gedragsverandering.

Op basis van de vergaarde informatie wordt nadien een traject op maat van het bedrijf én de medewerkers uitgestippeld. Hierbij wordt er gekozen voor opleidingsmethodieken afgestemd op de behoeften van de verschillende doelgroepen.  FORTIO kiest daarbij voor trainingen in groep of individuele coaching. “In het opleidingsplan staat transparantie centraal. We brengen de volledige opleiding in kaart: welke cursussen gaan we geven en welk resultaat willen we daarmee realiseren?”

Uiteraard hangen hier ook de nodige investeringen aan vast. “De gedetailleerde offerte wordt grondig besproken. Daarnaast informeren we het bedrijf over de sectorfondsen en beschikbare subsidies en doen we er alles aan om de opleiding zo voordelig mogelijk te organiseren. Bovendien helpen we ook graag mee aan de administratieve afhandeling.”

Stap 3: Gepersonaliseerde evaluatie

Nadien zorgen de trainers voor praktijkgerichte en efficiënte opleidingen. “Tijdens de opleidingen zorgen wij voor tussentijdse beoordelingen door de cursisten en het bedrijf , zodat er indien nodig kan worden bijgestuurd. Op het einde van de opleidingssessies volgt er een eindevaluatie om te bepalen wat er goed of minder goed liep.”

“Belangrijk bij onze opleidingen is het woord ‘Verankering’. Dat willen we bereiken. Daarom plannen we een terugkomsessie met concrete cases en bekijken we samen wat er goed ging en wat er beter kon. Merken we dat er nood is aan andere opleidingen, dan bekijken we samen met het bedrijf hoe we hieraan tegemoet kunnen komen en een nieuw traject kunnen opstarten.”