Flexpoint Personal Services, de dienstencheque-afdeling van de Flexpoint-groep uit Zonhoven, heeft de Waalse afdeling van de ook al Limburgse ‘concullega’ Work@Home overgenomen. Service à Domicile, zoals deze Waalse afdeling heet, behoort niet langer tot de prioriteiten van Work@Home.
“Vooral hun kantoor in Blegny is voor ons interessant, omdat we zelf al aanwezig zijn in Verviers en Luik, en zo onze Waalse as verder kunnen versterken,” zegt Eric Martens, algemeen directeur van Flexpoint. “Het is een bescheiden, maar strategische overname, die we op korte termijn willen valoriseren in het groepsresultaat.”
Flexpoint Personal Services introduceert er meteen een nieuw sfeerconcept om de huishoudhulpen meer comfort te bieden. “Het is de bedoeling om in onze vestigingen een huiselijke sfeer te creëren, waardoor de poetsvrouwen die hun ontvangen cheques komen inleveren of hun dienstrooster komen ophalen, zich helemaal thuis zullen voelen. Omdat ze bijna permanent bij de gezinnen thuis werken, hebben ze nauwelijks een persoonlijke band met hun werkgever. We willen dit versterken door van onze kantoren een soort huiskamer te maken, waar ze in de sofa rustig een kopje koffie kunnen drinken en even kunnen bijkletsen,” besluit Eric Martens.