fineko-team–scaled

Fineko zet kwaliteiten nog meer in de verf

Het accountants- en advieskantoor Fineko wil in 2021 ambitieuze groeiplannen ontvouwen. Zowel op vlak van kwaliteit, IT als innovatie zullen er grote stappen worden genomen. Als kanaal om dit proces te communiceren naar bestaande en potentiële klanten, kiest Fineko voor een partnership met Made in Limburg.

“De coronacrisis heeft het afgelopen jaar heel wat ondernemers zorgen gebaard”, zegt Bart Vandeloo, fiscaal jurist en vennoot van Fineko. “Vanuit onze missie om klanten te ont-zorgen, hebben we naast onze rol als accountant en adviesverlener, ook de taak als eerstelijnsloket op ons genomen. Met een heus coronateam hebben we onze klanten de weg getoond in het bos van Vlaamse en federale steunmaatregelen, financiële plannen uitgewerkt en bij de bank voorgelegd. Maar ook heel simpele dingen: zo hebben we in de maand april al onze klanten opgebeld met de vraag ‘hoe gaat het met u?’. Dat werd erg gewaardeerd.”

Fineko heeft ook zelf snel geschakeld. “Gelukkig stond onze IT-omgeving op punt om op twee dagen tijd al onze 90 werknemers van thuis uit te laten werken”, aldus nog Bart Vandeloo. “We hebben hieruit geleerd dat de steeds toenemende digitalisering van onschatbare waarde is. Tegelijk is het een hele uitdaging om op afstand goed te coachen, efficiënt te zijn en een fijne collegiale werksfeer te handhaven.”

Fineko heeft het vizier meteen op de toekomst gezet. “Onze ambitie voor 2021 is vooral een verdere groei in kwaliteit, IT en innovatie, met focus op de interne organisatie”, zegt de fiscaal jurist van het kantoor. “We blijven daarbij inzetten op digitalisering, zonder daarbij het persoonlijk contact met onze klant uit het oog te verliezen. Om deze ambitie waar te maken, werven we permanent nieuwe mensen aan. En als een mooie bruid ons pad kruist, waarmee we de uitdagingen in onze sector versneld kunnen aanpakken, dan zeggen we zeker niet nee tegen een overname.”

Om de mijlpalen in het groeiproces te kunnen delen, heeft Fineko gekozen voor een partnership met Made in Limburg. “De ondernemende Limburgers zijn onze doelgroep, dus is Made in Limburg voor ons een uitstekend kanaal om te tonen welke kwaliteiten we in huis hebben”, legt Bart Vandeloo uit. “Het biedt ons de mogelijkheid om het brede spectrum van onze dienstverlening voor te stellen. We hebben de voorbije jaren al fijn samengewerkt en gaan nu graag een stapje verder als structureel partner. We geloven sterk in de relevantie van Made in Limburg als het medium voor de Limburgse Ondernemer.”