Martine en Eva Boonen, de oprichtsters van de producent van borstvoedingsbeha’s Mammae in Hasselt, hebben 320.000 euro weten losweken bij vier business angels. Ze willen het geld gebruiken om nieuwe producten te ontwikkelen en vooral om een internationale doorbraak te forceren.
Het ‘sprookje’ van Mammae begon zo’n tien jaar geleden, toen de vriendinnen Eva en Martine Boonen aan den lijve ondervonden dat er geen moderne, praktische borstvoedingsbeha’s te vinden waren. Ze besloten zelf een model te ontwerpen en namen met hun idee deel aan een wedstrijd voor jonge ondernemers van Bizidee. Vanaf toen ging het snel: een wedstrijd leverde 10.000 euro prijzengeld op, waarmee ze een prototype lieten ontwerpen. Ze kregen in Vlaanderen wereldwijde aandacht via he tv-programma ‘De Bedenkers’. Even later werd de eerste collectie onder de merknaam Mammae op de wereld gezet.
De dames Boonen wisten bekende gezichten zoals Anke Buckinx, Zsofi Horvath en Ann Van Elsen voor hun kar te spannen. En met succes. Mammae wist in eigen land een gevestigde marktpositie uit te bouwen, onder meer dankzij JBC, dat een licentie nam en de collectie ‘Mammae by JBC’ in de rekken legde. Ook Nederlandse moeders gingen al snel voor de bijl voor de Limburgse borstvoedingsbeha’s. Nu moeten andere exportmarkten volgen, waaronder de VS.
Om dat groeiplan te financieren, klopten de dames aan bij het Business Angels Netwerk (BAN) Vlaanderen. Vier business angels hebben nu samen voor een extra kapitaalinjectie van 320.000 euro gezorgd, waarmee de lingerie spoedig de wereld kan veroveren.