EuroSys_Afbeelding

EuroSys introduceert ICT-Manager as a service

Een ICT-expert die klanten begeleidt bij het ontwikkelen en implementeren van een nieuwe ICT-visie en -strategie. Dat is de rol van Peter Vanherck, ICT-Manager as a service (ICT-Maas), een nieuwe dienstverlening van EuroSys. Winkelketen Vatana, met vestigingen in Paal en Pelt, is één van de eerste bedrijven die een beroep doet op ICT-Maas.

Veel kmo’s zonder ICT-afdeling hebben vaak onvoldoende budget, noch de technische kennis om juiste beslissingen te nemen voor het automatiseren of digitaliseren van processen. Vanuit die bevinding lanceerde EuroSys ICT-Manager as a service. Een rol die Peter Vanherck met veel enthousiasme opneemt.

“Ondernemers hebben vaak de handen vol om met hun product of dienstverlening bezig te zijn. Er dan ook nog het ICT-aspect bijnemen, wat meer en meer onderdeel van de bedrijfsstrategie wordt, is een ballast die we eenvoudig van hun schouders kunnen nemen”, vertelt Peter. “Dat gebeurt onsite: ik zit dus een aantal dagen op de werkvloer van de klant. Per project bekijken we waar de noden en behoeften liggen, schrijf ik mee aan de ICT-visie en -strategie en adviseer ik welke oplossing de beste match vormt.”

Niet onbelangrijk, want investeren in ICT heeft ook een financiële impact. Het is dus zaak om van bij de start juiste, doordachte beslissingen te maken. “Welke delen van ICT moeten overgezet worden naar de cloud? Is er ICT-kostenreductie mogelijk? Is de ICT-omgeving veilig genoeg? Voor iedere vraag leg ik een onderbouwd antwoord voor. De eindbeslissing blijft bij de ondernemer, maar met kennis van zaken adviseren en assisteren we zo goed mogelijk.”

Vatana vindt ideale ondersteuning

Vatana was één van de eerste bedrijven die een beroep deed op ICT-Maas. “Met Peter hebben we een eigen ICT-manager die voor ons werkt gedurende de tijd die nodig is”, zegt Sigrid Put van Vatana.

Het familiebedrijf staat op punt dat het moet kijken hoe er verder geautomatiseerd en gedigitaliseerd kan worden. “Peter stelt zich neutraal op en kijkt hoe we werken, welke noden er zijn en hoe vaardig onze medewerkers zijn met ICT. In de zoektocht naar een nieuw ERP-systeem heeft hij ons van dichtbij bijgestaan en de verkooppraatjes van leveranciers vertaald naar onze situatie. Wat bleek: van wat ons verkocht werd, hadden we niet alles nodig, maar slechts een deel.”

“Naast softwareondersteuning bekijken we het volledige plaatje om een betere workflow te creëren: van hardware tot het securityverhaal, tot zelfs marketing”, aldus Peter. “Een enorme meerwaarde dus”, besluit Sigrid.

Wens jij ook kennis te maken met Peter? Lees op deze website wat hij kan betekenen voor jouw organisatie!

EuroSys begeleidt bedrijven in hun digitale transformatie via een breed aanbod van innovatieve oplossingen.