Bubobox, een platform waarmee grote organisaties online wedstrijden, kwissen en andere interactieve marketingtools kunnen opzetten, verhuist naar sectorgenoot Qualifio. Dat maakt voor de oprichters van Bubobox de handen vrij om zich ‘full force’ toe te leggen op Ambassify, een platform dat fans van bepaalde merken gaat groeperen en hen motiveert om deel te nemen aan allerlei gerichte marketingcampagnes.
Koen Stevens, CEO van Ambassify, doet het verhaal: “We zijn aanvankelijk gestart met Bubobox, een tool waarmee bedrijven als TUI, Humo en andere grote jongens, heel eenvoudig klantenacties kunnen opzetten. Een kwis, een spelletje, een wedstrijd, enquête, galerij, enzovoort. Met succes, want er wordt veel gebruik van gemaakt.”
Deze tool levert voor de klanten, maar ook voor Koen Stevens en zijn team, een goed inzicht op in het profiel van de deelnemers. “Wie vaak meespeelt, deelt of liket, kunnen we als een fan van het merk beschouwen”, zegt hij. “Met die groep mensen gaan we iets doen. Dat is Ambassify geworden. De ‘fans’ van bepaalde merken worden uitgenodigd om lid te worden van een afgeschermde community rond het merk. Met deze ambassadeurs gaan we aan de slag. We vragen hen bijvoorbeeld om een review over een product te schrijven, andere fans aan te brengen, berichten te delen, enzovoort (Customer Advocacy). Hoe actiever ze zijn, hoe meer punten ze krijgen. Die kunnen ze dan inruilen voor niet-monetaire rewards.”
Om dit systeem van Ambassify verder te verfijnen, heeft Stevens meer tijd nodig. “En dus zijn we gaan zoeken naar een partner voor Bubobox, waar onze focus niet meer echt op lag. Met Qualifio, in Europa het toonaangevende platform voor interactieve marketing- en dataverzameling, zijn de klanten van Bubobox in goede handen.”
En daarmee heeft het team, dat opereert vanuit incubator BikeVille in Beringen, de handen vrij voor de internationale groei van Ambassify.