Euphony lanceert in oktober digitale tv

Het telecombedrijf Euphony gaat nog dit jaar – waarschijnlijk al in oktober – van start met digitale televisie. Dat heeft managing director Frank Van de Wege gezegd in een gesprek met de redactie. Euphony vernieuwde onlangs ook zijn contract met KRC Genk. De digitale televisieplannen van Euphony zijn niet nieuw. Al in 2004 wilde de Britse topman van Euphony met digitale televisie beginnen maar het kwam er niet van. Dankzij de management buy out waardoor Euphony Benelux zich eind vorig jaar verzelfstandigde, kunnen die plannen nu wel geconcretiseerd worden. “Met de opname van digitale televisie in ons aanbod willen we onze dienstverlening verder uitbreiden”, aldus managing director Frank Van de Wege. Het is de bedoeling dat digitale televisie nog dit jaar – en waarschijnljik in oktober – in het aanbod van Euphony wordt opgenomen. Die worden in grote hoeveelheden bij respectievelijk Mobistar en Luminus aangekocht en met een winstmarge weer doorverkocht aan vooral particuliere klanten. Het contract met Mobistar loopt nog tot 2015, dat met Luminus nog tot 2012. Middels een management buy out, een operatie waarbij het management de controle verwerft over de meerderheid van de aandelen van een onderneming, kon Euphony Benelux zich verzelfstandigen. De operatie met een waarde van ruim 25,3 miljoen euro, werd mede mogelijk gemaakt met de hulp van de Britse Barclays Bank en de Nederlandse zakenman Koos De Vink. “We kunnen nu weer investeren in onze Belgische klanten, zoals digitale televisie. In de eerste zes maanden van het jaar haalde het bedrijf 88.374 nieuwe klanten binnen. KRC Genk Euphony vernieuwde zopas ook zijn sponsorcontract met voetbalclub KRC Genk. “Maar het gaat over een bedrag van meer dan zes cijfers”, aldus Frank Van de Wege. En de mogelijkheid om investeringen te doen die anders niet rendabel zouden zijn.” Frank Van de Wege verwijst daarmee naar de nieuwe inrichting van de loge van Euphony in het stadion van KRC Genk. “Een logehouder die zijn eigen loge zelf inricht, is in Nederland de gewoonste zaak van de wereld’, aldus communicatieman Nicolas Van Roye. Nicolas Van Roye: “Voor de meeste bedrijven is zo’n avondje voetbal een kwestie van netwerken. Je moet in Brugge als hoofdsponsor van Club niet bij een supporter van Cercle komen aankloppen.” , Communicatieman Nicolas Van Roye (links) en managing director Frank Van de Wege: “KRC Genk blijft een sterk merk.”