Kenis & Rommens, Retailcoaches in Sales & Management. Dat is de naam van het nieuwe bedrijf dat Geert Kenis en Stijn Rommens samen hebben opgericht. Wat ze doen zit helemaal in de naam vervat: retailers ondersteunen bij de verkoop en het management van hun zaak.
Nu de winkels opnieuw open zijn, barst de strijd om de consument opnieuw los. “Waar je zeker van kunt zijn, is dat klantvriendelijkheid en klantgerichtheid nog belangrijker zal zijn dan ooit voorheen”, zegt Geert Kenis. “Dat betekent dat bestaande en nieuwe medewerkers hier moeten op ingesteld worden en dat actuele structuren en organisaties zullen moeten herdacht worden.”
Kenis en Rommens, die allebei een achtergrond hebben in retail en sales, focussen zich op het coachen van zowel de bedrijfsleiders als de medewerkers. “We onderscheiden ons daarbij door een integraal traject aan te bieden”, legt Stijn Rommens uit. “Dat kan starten bij de aanwerving van nieuwe medewerkers en het voortraject dat ze volgen om hun verwachtingspatroon af te stemmen op dat van de werkgever en vice versa. Vervolgens kunnen we praktijkgerichte, on-the-job training voorzien. We optimaliseren daarbij alle subsidiemogelijkheden en gaan tot slot, na een nauwkeurige meting van de opleidingsresultaten, over tot een opvolging en bijsturing waar nodig.”
Kenis & Rommens werkt hiervoor onder meer met een zelf ontwikkeld instrument, dat meet hoeveel van de geholpen klanten ook daadwerkelijk aankopen doet. “Het zijn die statistieken die we willen opvijzelen, alsook de hoogte van het gespendeerde bedrag per kasticket”, aldus nog Geert Kenis.
De start-up kan vanuit de individuele ervaring al heel wat mooie referenties voorleggen. “Bovendien werken we samen met een aantal freelancers met elk voor een specialisatie in een bepaalde niche van de retail.”