“Fruitsnacks houdt zich staande in een bijzonder moeilijke marktsituatie en blijft ook voortdurend investeren en innoveren”, zegt Christophe Wels, voorzitter van de jury die de Limburgse KMO van het Jaar verkiest. “Als een echte olievlek breidt Fruitsnacks steeds weer verder uit. Ze hebben de coronacrisis omgebogen naar een kans om concurrenten over te nemen. Bovendien richten ze sinds kort hun pijlen ook naar het buitenland, meer bepaald Nederland en Duitsland.”
Daarenboven zet Fruitsnacks actief in op maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzaamheid en efficiënt energiegebruik. “De voorbije jaren nam het bedrijf meerdere initiatieven om hun ecologische voetafdruk te verkleinen en een energie-positief bedrijf te zijn”, weet Wels. “Er werd een windmolen geplaatst, de industriële koelinstallatie werd omgebouwd tot een ecologische installatie met warmterecuperatie en er wordt met elektrische wagens gereden. Verder valt het op dat Fruitsnacks nooit voor winst op korte termijn gaat, maar een uitgekiende langetermijnvisie hanteert die gebaseerd is op een duurzaam beleid met duidelijke structuren, risicospreiding en actieplannen. We overhandigen Roel, Karel, Heidi en hun team dus met veel trots de award voor de Limburgse KMO van het Jaar. En we hopen dat zij op 6 december ook als nationale winnaar uit de bus komen.”
Roel Paesmans van Fruitsnacks reageert: “We zijn ongelooflijk blij met deze award! Het motiveert ons om de ingeslagen weg met veel enthousiasme verder te zetten. Fruitsnacks koestert de ambitie om een steeds beter levenswerk neer te zetten. We willen een steen verleggen en met name een betere wereld achterlaten voor de volgende generaties. Daarnaast willen we mensen charmeren met onze producten en streven we ernaar dat (ex-)medewerkers vertellen hoe goed het werken is bij ons. Deze award van Unizo Limburg is een mooie schouderklop om die dromen en ambities te realiseren.”