VKW Limburg wil bedrijven die online verkopen aan eindconsumenten (B2C) een duwtje in de rug geven. Ze promoten de deelnemende webshops door een kortingcode aan te bieden. En ook het Hasseltse bureau Pubmarket ondersteunt de lokale handelaars via het platform webshopsvanbijons.be.
Het initiatief van VKW Limburg is simpel en doeltreffend. Met een campagne worden bestellingen bij lokale webshops gestimuleerd. Klanten kunnen via een actiecode (VKW2020) een mooie korting verdienen bij de deelnemende Limburgse bedrijven, zoals JBC, Spaas, Wara, La Bottega, Farmaline, Licata, Bioracer, Gervi, Fryns, Burgio, Les Soeurs en Auva.
“De bedrijven in de retailsector (B2C) zien hun omzetten door de – al dan niet verplichte – sluiting van hun winkels en verkooppunten drastisch dalen”, aldus directeur Koen Hendrix. “Wij willen hen steunen. Onder het motto ‘koop lokaal en versterk mee onze Limburgse economie’ roepen we ondernemers, bedrijfsleiders en al hun medewerkers op om te kopen bij webshops van lokale bedrijven en handelaars, nu het tijdelijk niet kan in de normale verkooppunten. En ze worden hierbij getriggerd door mooie extra kortingen via de kortingscode VKW2020.” De lijst met deelnemers en actievoorwaarden zijn te vinden via deze link.
Koop lokaal
Een ander initiatief om klanten aan te moedigen tot aankopen in lokale webwinkels, komt van communicatiebureau Pubmarket. Zij hebben in opdracht van RetailDetail een platform opgezet waar honderden lokale webshops op terug te vinden zijn. Zo heeft iedere consument de garantie dat hij zijn aankopen doet bij een handelaar uit de buurt.
Beide initiatieven nodigen lokale retailers uit om aan te sluiten.