“Als een goede huisvader trachten we op elk domein de kosten in de hand te houden.” Dat is één van de redenen die sales- en marketingdirecteur Caroline Ameloot aanhaalt om de viervoudiging van de winst bij Carglass nv te verklaren. En of deze strategie loont… Na het recordjaar 2008, waarin 6,8 miljoen winst werd gemaakt, steeg dit cijfer vorig boekjaar naar 29,4 miljoen. Nochtans werd niet in de personeelskosten gesnoeid. “Ook op dat vlak kenden we een recordjaar, met voor het eerst meer dan 1000 mensen die dit voorjaar bij ons hun brood verdienden,” aldus nog Caroline Ameloot.
Een belangrijk deel van het succes is ook te verklaren door de buitenlandse groei. “We hebben hier in Hasselt ook het distributiecentrum voor Nederland en Duitsland. Omdat vooral in Duitsland veel nieuwe filialen worden geopend, profiteren wij mee in Hasselt.” Meer distributie betekent ook een tandje bijsteken voor Guido De Paepe, die na enkele jaren van omzwervingen, zopas terug bij Carglass in dienst ging als directeur van de distributie-afdeling. Hij komt dus het management vervoegen.
De autoglashersteller ziet ook 2010 positief tegemoet. “Er lopen heel wat investeringen, zoals in het Mobility Center in Genk en in ons trainingcentrum in Hasselt, dat allicht het grootste van Europa is.” En hoe kan het ook anders: ook Carglass heeft op korte termijn plannen voor milieuvriendelijke energiewinning.
Duitse scherven brengen Carglass geluk
14 oktober, 2010