Centomedia, een bedrijf uit Beringen dat gespecialiseerd is in digitale schermcommunicatie, heeft zijn eerste groot buitenlands contract beet. Het bedrijf van CEO Rudy Dierckx is in Dubai aan de slag om er de klassieke menuborden van een grote koffieketen om te vormen naar een digitale versie. De opdracht omvat in eerste instantie een 50-tal koffieshops in het Midden-Oosten en Turkije.
De klant, Caribou Coffee, is één van de grote koffieretailers, na Starbucks. “Voor het Midden-Oosten heeft Al-Sayer Group de exploitatierechten,” vertelt Rudy Dierckx. “Het is met hen dat we het contract hebben. De grootste uitdaging was het Arabisch. Niemand spreekt dat bij ons,” lacht hij.
Voor deze opdrachten (ook op de luchthaven van Dubai wordt er momenteel een project gerealiseerd) heeft Centomedia een joint-venture opgericht met Soulco uit Tessenderlo, een partner en aandeelhouder van de Beringse onderneming en tevens behorend tot de investeringsportefeuille van LRM.
Centomedia heeft 22 medewerkers in dienst. In ons land werkt het voor grote klanten als Base, UZ Leuven, Spar-supermarkten, KBC Bank, Sibelco, Umicore, UCB, Decathlon, Telenet, KU Leuven, Opel, Belgoproces, enz.