Het Limburgse bedrijfsleven heeft in 2010 voor zo’n € 1 mrd aan diensten en goederen verkocht aan multinational DSM. Dat blijkt uit recent onderzoek van Limburgs – qua omzet – grootste bedrijf.
Het bedrag van € 1 mrd is veel meer dan directeur Jos Schneiders van DSM Nederland zelf had gedacht. ‘Ik kon het eerst zelf niet geloven. Ik had meer 600 tot 700 miljoen euro geschat’, zegt Schneiders. Het gaat om een breed scale van producten en diensten. Van elektriciteit tot schoonmaakkosten, van grondstoffen tot inhuur van personeel. En van bouwmaterialen tot het betalen van de rekening van externe financiële specialisten.
Het bedrag is exclusief de loonkosten van enige duizenden DSM-werknemers in Limburg. Komt dat erbij dat stijgen de uitgaven nog eens met grofweg een half miljard euro.
De DSM-directeur maakte het nieuws gisteren bekend tijdens een persdag van de Stichting Branding Zuid-Limburg in Heerlen. Journalisten van diverse landelijke en regionale media waren daar aanwezig. DSM is een van de sponsoren van de stichting.
Bron: wijlimburg.nl. Overgenomen met toestemming.