Bij het Hasseltse communicatiebureau Pubmarket! is een belangrijke stap gezet in de overgang naar de tweede generatie. Dochter Dorien Breels heeft de helft van de aandelen overgenomen en wordt co-CEO samen met vader Jean-Pierre.
Pubmarket! werd in 2002 in Kermt-Hasselt opgericht door Jean-Pierre Breels en zijn echtgenote Dianne. Het groeide uit tot een gerespecteerd omnichannel communicatiebureau, dat zowel grote internationale spelers als Limburgse kmo’s in zijn klantenkring telt. Pubmarket! telt tegenwoordig 70 medewerkers in de vestigingen in Hasselt, Brussel en Amsterdam.
In 2015 kreeg dochter Dorien al de leiding over Markedeer, het aparte dochterbedrijf voor online en digitale marketing en reclame. Ze was toen al zes jaar actief bij Pubmarket! Nu wordt een volgende stap gezet in de overgang naar de tweede generatie, met de overname van 50 procent van de aandelen. Ze wordt zo co-CEO, samen met vader Jean-Pierre, en neemt de operationele leiding van Pubmarket! in handen. Zij blijft ook zaakvoerder van Markedeer. “Die combinatie moet de kruisbestuiving en synergie tussen beide agentschappen nog versterken”, zegt Dorien Breels.
Jean-Pierre Breels zal zich vooral focussen op de expansie van het bedrijf in Brussel en Amsterdam. “We hebben in Amsterdam zonet Dokter Klik overgenomen, gespecialiseerd in digitale marketing, data-analyse en -beheer. Voor Brussel hebben we een zwaargewicht in de sales weten aan te trekken. Beide vestigingen zijn klaar voor een groeispurt”, zegt Jean-Pierre Breels. Vorig jaar groeide Pubmarket! al met 15 procent.