Bovenop onze dagelijkse nieuwsbrief, is hier het nieuwe maandelijkse magazine van Made in Limburg! We verzamelen in dit digitale boekje unieke, inspirerende interviews met Limburgse ondernemers die een straf verhaal te vertellen hebben. Via deze link kan je nu het magazine online lezen! Wil je naar een specifiek artikel gaan, kan je in het overzicht hieronder de hyperlink aanklikken. Wat staat er zoal in deze 40ste editie?
– Starten doen we traditioneel met een overzicht van de 10 meest gelezen artikels van de afgelopen maand.
– Op de cover én als CEO Binnenstebuiten wisten we Tom Heeren van Hubo te strikken. Een selfmade man die niet vaak in de schijnwerpers treedt, maar wel graag bereid was om zijn verhaal aan Made in Limburg te doen.
– Nog iemand die zelden op de voorgrond treedt, maar nu wel een goede reden heeft om dat toch te doen. Mark Lens van EuroSys viert het 30-jarig bestaan van zijn zaak, én lanceert een warme oproep naar andere ondernemers met een goed hart. “Heel goed” is zijn antwoord op de vraag: Hoe zou het zijn met…
– Het zal je maar overkomen: je investeert je hele hebben en houden in een gloednieuwe zaak en amper twee maanden later moet je al de deuren sluiten. Het overkwam Nails, Faces & More, één van de grootste all-in schoonheidsinstituten van Limburg. Zaakvoerder Diane Reynkens doet het verhaal in de rubriek Met Vallen en Opstaan.
– Jan, we mogen niks meer. Zo luidt de noodkreet van 16 Limburgse ondernemers die het beu zijn dat vergunningen steevast worden geweigerd. De afgelopen weken ontvingen we diverse berichten die hun bewering lijken te staven. Een overzicht van enkele frappante voorbeelden brengen we in de rubriek Spraakmakend.
– Couvre-feu is het mooie Franse woord dat voor ‘avondklok’ wordt gebruikt. Topfotograaf Luc Daelemans (die overigens ook de coverbeelden van ons magazine maakt) trok op nachtelijke tocht door Hasselt om de treurnis van de duisternis in beeld te brengen. Limburg voor de Lens!
– Melissa Colao: onthou die naam. Momenteel moet ze qua bekendheid nog een beetje onderdoen voor Gert Verhulst van Studio 100, maar dat ze vastberaden is om het als ondernemer te maken, staat buiten kijf. Een portret in New Kid on the Block.
– Ronny Schoeffaerts toont zijn kunnen. In het nagelnieuwe bedrijfsgebouw dat hij momenteel afwerkt in Diepenbeek, zijn alle referentie van het afwerkingsbedrijf in volle ornaat te bewonderen. Journalist Dirk Haesevoets ging op de koffie voor Den Buro van de CEO.
– Tom Hoogmartens van Bibo Brands is enorm sterk bezig met zijn flessenmerk Kambukka. Maar ken je ook de verhalen achter het ondernemerschap? Waar gaat Tom graag eten, van welke auto droomt hij en waar trekt hij weldra naartoe om uit te blazen? Dat staat in Out of Office.
– Net aan de andere kant van Maaseik ligt een enorm knap bedrijf aangemeerd. Linssen Yachts produceert de helft van de luxueuze motorjachten in Europa. Wij gingen er op bezoek, samen met het ontwerpersduo uit Genk dat het design van deze boten verzorgt: Linssen is onze Verborgen Parel.
– In onze rubriek over Straffe Madammen houden we halt in Beringen. Daar resideert Sophie Naze, met haar bedrijf KonseptS actief in de eventsector. Dat haar branche momenteel op apegapen ligt, komt hart aan, maar Sophie is er de vrouw niet naar om bij de pakken te blijven zitten. Zij is de baas!
– Afronden doen we met de maandelijkse column. Journalist Kurt Meers maakt de vergelijking tussen corona en de oorlog. En hoe de vakbonden zich patiënten wanen…
Meer magazine-nieuws? Dat volgt volgende maand! Ciao.