Voor een uitverkochte zaal van 300 gasten heeft Toerisme Limburg dinsdag in Genk een congres gehouden over de toekomst van de toeristische sector in onze provincie. Het doel is de instroom van toeristen verhogen en de rendabiliteit van de ondernemers verhogen. Kernwoorden om daar te geraken zijn trends, ambassadeurschap, gastronomie en beleving.
Igor Philtjens, voorzitter van Toerisme Limburg, is positief gestemd na het congres: “Het geloof in de vrijetijdseconomie in Limburg is groter dan ooit. Dat blijkt uit het grote aantal ondernemers die willen investeren in de verdere professionalisering. Op die dynamiek speelt het congres in, door nog meer de partners te inspireren en te enthousiasmeren. Sleutelbegrippen zijn inspelen op de trends in toerisme, het creëren van beleving en marketing via ambassadeurschap, dit alles overgoten met een gastronomisch sausje.”
“De economie van de vrije tijd is één van de speerpuntsectoren van de Limburgse economie en dat moet zo blijven”, vindt Philtjens. “Het is de taak van Toerisme Limburg om onze private en publieke partners te ondersteunen. Niet alleen met campagnes, maar ook met kennis en informatie. We moeten blijven investeren in onze partners, die dag in dag uit met onze gasten in contact komen. Dit congres wil hen niet alleen inspireren, maar ook concrete tips & tricks aanreiken waar ze concreet mee aan de slag kunnen. Daarnaast willen we de sector samenbrengen om samenwerking te stimuleren. Want alleen zo kunnen we de toeristische sector in Limburg naar een nog hoger niveau tillen en groei garanderen.”