Wout Van de Broek werkte zich bij Polyvision in Genk op van Project Engineer tot Vice President of Global Operations en bestuurder. Hij is dus geen onbekende in de internationale zakenwereld. Na 16 jaar ruilt hij de wereld van geëmailleerd plaatstaal voor de interieurbouw in de showbizz, zeg maar gerust een bocht van 180°…
Bij Deusjevoo, dat dit jaar zijn 25-jarig jubileum viert, vond Van de Broek een perfecte match met oprichter Jo Peters, het creatieve brein achter het bedrijf. “De fundamenten van Deusjevoo staan als een huis, en nu is het hoog tijd om internationaal te gaan”, zegt Jo Peters. Als General Manager zal Van de Broek zich toeleggen op het strategisch uitbouwen van de groei, met respect voor het unieke Deusjevoo-DNA.”
Groot contract
De beslissing om even te wachten met de communicatie over de benoeming, heeft zijn vruchten afgeworpen. Jo Peters enthousiast: “Vandaag kunnen we met trots aankondigen dat dankzij gerichte inspanningen, de deuren van de Duitse markt wijd openstaan”, zegt hij. “We hebben niet alleen gesprekken gevoerd, maar ook een eerste overeenkomst getekend voor een indrukwekkende deal met SAT 1, de grootste commerciële Duitse zender, in opdracht van Endemol Shine Germany. Het resultaat is binnenkort zichtbaar in de Duitse huiskamer, maar heeft het potentieel om internationaal door te breken. Wie weet kunnen we binnen afzienbare tijd In Vlaanderen ook wel uitpakken met deze realisatie.”
De Duitse tv-markt is voornamelijk geconcentreerd in Keulen, praktisch in Deusjevoo’s achtertuin, waardoor de uitbreiding naar internationale wateren een logische stap is. Jo Peters besluit: “Met Wout aan boord staat alles nu al in de startblokken om de komende 25 jaar fabelachtig te maken. De toekomst van Deusjevoo ziet er bijzonder veelbelovend uit, en dan vooral internationaal.”