Op Thermowear.be bundelen Philippe Haesendonckx (ook gekend van Sleep Design) en Dorien Janssens een 8-tal merken van thermische kledij in één digitale winkelomgeving. Ze hebben de jongste hun verkoopcijfers spectaculair de hoogte in zien gaan. De voorbije weken vloog er drie keer meer thermokleding over de online toonbank dan een jaar geleden. De reden? De torenhoge energieprijzen, die mensen aanzetten om zich op een andere, veel goedkopere manier te verwarmen.
Het nieuwe label Merinoo is het gevolg van de eigen, vruchteloze zoektocht naar thermisch ondergoed voor extreme temperaturen. “Toen ik drie jaar geleden de winkels afschuimde naar ondergoed voor een Lapland-reis, vond ik niet wat ik nodig had”, vertelt Philippe. “De meeste ontwerpen zijn oubollig of gewoon niet warm genoeg. Bovendien maken veel merken gebruik van synthetische materialen en die zijn niet zo comfortabel om te dragen. Daarom brengen we nu Merinoo uit. De kleding bestaat voor 100% uit merinowol, wat de kwaliteitsstandaard is in thermische kleding. De thermische eigenschappen ervan zijn niet te evenaren en bovendien is het enorm zacht.”
In de zomer zal de verkoop niet stilvallen, aldus Haesendonckx. “Dan richten we ons op isolatiekledij, die op een hete zomerdag de nodige verfrissing en het lichaam aangenaam koel houdt. Net zoals bij een goed bed, heb je dus het jaar rond plezier van kwaliteitsvolle thermokledij”, besluit hij.