Het jonge bedrijf Dignify is 3 jaar na de opstart enorm gegroeid, en dit dankzij de focus op technologie om marketingdoelstellingen van klanten te bereiken. Stichters Marco Piombo, Thomas Dreezen en Jimmy Guarraci, later in het management aangevuld met Tom Kellens, hebben software ontwikkeld die data van consumenten analyseert en op basis daarvan, automatische, gerichte marketingcampagnes lanceert. Grote B2C-merken in binnen- en buitenland waren al na enkele maanden de vaste klanten van Dignify.
Het succes is niet onopgemerkt gebleven in de sector. Investeerders Down2Earth Capital (Ivo Marechal) en Quanteus Group, die eerder al The House of Marketing in Machelen hadden ingelijfd, nemen nu Dignify over. Samen met 2 andere marketingbureaus onder dezelfde paraplu (Grava en Upthrust), wordt de nieuwe groep Customer Collective opgestart. “Het is de overkoepelende naam voor de 4 ondernemingen die elk met hun specialisatie een facet van ons vakgebied domineren”, zegt Marco Piombo. “Samen leveren we een geïntegreerde oplossing voor de klant.”
Dignify behoudt wel als entiteit binnen het collectief zijn eigen naam, en blijft met hetzelfde team werken vanuit C-Mine Crib in Genk. “Uiteraard gaan we nu wel met de collega’s van de andere pijlers, grote, geïntegreerde projecten op poten zetten”, aldus nog Marco Piombo. “Onze kantoren zullen tevens dienen als hub voor de Limburgse medewerkers van de zusterbedrijven.”
“Met Customer Collective vertrekken we vanuit de noden van de eindconsument. Op basis daarvan stellen we binnen de hele groep een team samen dat de juiste expertise heeft om deze uitdagingen te beantwoorden. Wij maken dus de omgekeerde redenering van het archaïsche silo-denken dat nog bij vele bedrijven overheerst. Deze benadering heeft als bijkomende troef dat we makkelijker toptalent kunnen aantrekken en binnen de groep alle kansen tot ontplooiing kunnen bieden.”