Officenter Hasselt was de locatie van de finale plaats voor het eerste Digital Marketing Tournament, een initiatief van online marketingbureau Miles & Mates, in samenwerking met hogescholen UCLL en PXL. Studenten konden zich inschrijven in drie disciplines: website, LinkedIn en social media (Facebook/Instagram/TikTok). Na twee maanden intensief werken aan hun cases werden de vijftien beste inzendingen geselecteerd. Deze finalisten presenteerden hun werk aan een professionele vakjury, bestaande uit marketingexperts en docenten van de deelnemende hogescholen. Tijdens de finale werden drie studenten bekroond als de beste jonge digitale marketeers van 2024. Mathias Vanvoorden (website), Bianca Ion (LinkedIn) en Kjelle Vanhoenshoven (social media) haalden de hoofdprijzen (een reischeque van 500 euro) binnen.
Jelle Wierdsma en Yana Scheymans van Miles & Mates waren onder de indruk van de creativiteit en inzet van de studenten. “De competitie was een inspirerend initiatief dat perfect aansluit bij de behoeften van zowel studenten als toekomstige werkgevers. Het Digital Marketing Tournament toont aan hoe innovatieve samenwerkingen tussen onderwijsinstellingen en de praktijkstudenten niet alleen voorbereiden op de realiteit van het werkveld, maar hen ook de kans bieden om zichzelf te profileren bij potentiële werkgevers.”
Een volgende editie zit alvast in de pipeline!