Schermafbeelding 2020-04-08 om 21.34.33

Different Groep zoekt omzet via vouchers

De horecegroep Different, onder leiding van Peter Geurden, heeft om de loodzware coronacrisis te overbruggen een speciale actie opgezet. Wie nu een voucher koopt, mag die later spenderen in één van de bedrijven uit de groep, en krijgt er 15% van de waarde bovenop.

“Onze hotels, restaurants, wellness en wijnhandels vielen van het ene op het andere moment volledig stil”, stelt Geurden. “Met meer dan 30 jaar ondernemerschap op de teller weten we zo’n situatie altijd risico’s en veerkracht vergt, maar deze coronacrisis is van een mate die alles te boven gaat.”

“Ook voor onze 260 medewerkers heeft dit een enorme impact. Wat missen we het om onze gasten te ontvangen en hen het leukste verblijf, de beste lunch, het heerlijkste diner, de ontspannenste massage en de lekkerste wijn te bieden!

Met alle bedrijven van de groep (Different Hotels, Hotel Mardaga, Hotel Zuid, Restaurant Gusto, Restaurant Molenvijver, Carbon Sense City Spa, Grapes House of Wines & Wineplus) heeft Geurden een actie opgezet. “Eigenlijk heel simpel: wie ons wil steunen kan via een speciale website vouchers kopen. Die blijven een jaar geldig. Zo krijgen we toch een beetje omzet binnen om onze vaste kosten te dekken. En als dank verhogen we de waarde van de vouchers met 15%. Zo wordt het een echte win-winsituatie”, besluit Peter Geurden.

Op ruimere schaal werkt de Belgische horecasector samen in een gelijksoortig initiatief. Op het platform #HorecaComeback hebben zo’n 4.300 horecazaken zich geregistreerd en kunnen klanten nu al waardebonnen aankopen om later in hun favoriete zaak te gaan consumeren. Diverse verenigingen en andere sympathisanten moedigen de consumenten aan om via dit platform steun te verlenen. Bijvoorbeeld voetbalclub Sporting Hasselt roept via de Facebookpagina op hun sponsors te steunen.